Email Marketing, prezentare

March 18, 2016 - 9 minutes read

Email Marketing

Considerată de mulți specialiști o metoda de promovare învechită email marketing-ul este într adevăr una dintre primele modalități de promovare pe care internetul a creat-o.Ceea ce se ignoră acum în evaluarea eficienței email marketing-lui este că majoritatea formelor de marketing online depind de email. Nu poți să ai un cont de Facebook sau de Google+ dacă nu ai email.Nu poți să te înscrii pe nici un website, fie el de știri sau magazin online dacă nu ai email. Deci, cu alte cuvinte baza comunicării prin internet rămâne email-ul. Cât timp utilizatorii de internet își verifica frecvent emailul, aceasta strategie de promovare va rezista și va fi și eficientă.

Odată cu apariția email-ului și a metodelor de promovare prin email marketing a apărut și cunoscutul SPAM. Spam-ul reprezintă corespondența electronică nedorită, fie că este comercială sau de de altă natură.

Orice organizație  ce activează pe internet și care vrea să păstreze o legătură permanentă cu clienții/membrii săi, le oferă acestora posibilitatea de a se abona la un sistem de email marketing.

Dar ce este email marketing-ul?

Email marketing-ul reprezintă o formă de promovare țintită ce are la bază folosirea email-ului pentru transmiterea de știri, oferte, informații publicitare în masă unei liste de  utilizatori.Cu alte cuvinte este varianta digitală a campaniilor de distribuire de pliante sau flyere în cutiile poștale clasice. Subscriere de către utilizatori la diverse surse de informare, website-uri de știri, magazine online,etc. este benevolă.Aceasta este caracteristica  ce face diferența dintre email marketing și spam.

Indicatorii unei campanii de email marketing

Rata de livrare

Rata de livrare reprezintă numărul total de email-uri primite în Inbox / numărul total de email-uri din lista la care s-a trimis. Ca să calculăm numărul de email-uri ajunse în Inbox, putem să ne scădem din numărul total, numărul de adrese de email incorecte (se mai numesc hard bounce), numărul de adrese de email pline (soft bounce) precum și numărul de email-uri filtrate de serviciul folosit de clienți (Yahoo, Gmail, etc).Majoritatea sistemelor automate de transmitere a emailurilor oferă acest indicator la câteva ore după ce procesul detransmitere s-a încheiat.

Rata de deschidere

Rata de deschidere repezintă raportul între numărul celor care au deschis emailul livrat și numărul celor care au primit emailul. Acesta este unul din cei mai importanți indicatori care măsoară succesul unei campanii de email marketing. Dacă utilizatorul a deschis email-ul, acest lucru echivalează cu faptul că un cititor al unei reclame a fost interesat de conținut și continuă să citească textul. Acest indicator nu dă masura numărului celor ce au citit emailul! 

Rata de renderizare (rendering)

Rata de rendering reprezintă numărul de abonați care au deschis email-ul cu toate imaginile încărcate din totalul celor care au deschis emailul. De exemplu, email-urile trimise în Gmail nu au toate imaginile încărcate de la început, și utilizatorul trebuie să  opteze pentru Display Images Below ca să le poată vedea.

Acesta este un indicator nou în email marketing, însă de mare importanță când e vorba de fidelizarea clienților.Cu alte cuvinte acest indicator arată care este procentul celor mai fideli clienți interesați  de informațiile din email-ul primit.

Rata de interacțiune

Rata de interacțiune reprezintă procentul sau numărul celor care au interacționate în vreun fel după primirea și deschiderea emailului.Pentru că abonatul are multiple variante de acțiune  după citirea emailului, acest indicator se împarte în:

Rata de click-uri: reprezintă  numărul de click-uri unice din interiorul unui email; dacă o persoană face mai multe click-uri pe același link, se înregistrează o singură dată. Dacă un abonat face mai multe click-uri pe mai multe link-uri în același email, se înregistrează fiecare click per link o singură dată.

Rata de citire: se calculează prin timpul petrecut în fața unui email de către un abonat. Acesta, de regulă, dacă e mai mult de 5-7 secunde, e contorizat. Dacă timpul este mai scurt de 5 secunde, se consideră că abonatul a deschis email-ul doar pentru a-l șterge sau nu i-a plăcut și l-a închis.

Rata de dezabonare: reprezintă numărul  ce renunță la serviciul de informare prin email din numarul total a celor ce primesc email.Acest indicator măsoară și el gradul de succes al unei campanii de email marketing. Cu cât acest indicator este mai mic cu atât rata de succes este mai mare,dar în combinație cu alți indicatori: rata de citire,rata de retimitere

Rata de retrimitere :   măsoară numărul de retrimiteri ale unui email către alte contacte, din partea unui abonat. Fiecare adresă de email la care a fost trimis newsletter-ul se consideră un plus pentru rata de retrimitere. Acest indicator măsoară efectele pozitive ale campaniei de email marketing.

Rata de spam: reprezintă numărul abonaților sau utilizatorilor ce reclama emailul primit ac fiind spam.De obicei acest indicator dă masura sănătății bazei de date de email-uri pe care este aplicată campania de email marketing. Această rată crește din cauza utilizatorilor nemulțumiți de conținutul primit și se continuă cu dezabonare.

Rata de conversie

Rata de conversie este deseori cel mai important indicator al succesului unei campanii de email marketing. Acest indicator reprezintă rata celor care au finalizat procesul de citire cu o acțiune concretă pozitivă: numărul de vânzări, descărcări de software, cataloage, materiale, completări de chestionare, perioade de timp între achiziții, etc. Acesta este practic numărul persoanelor care au realizat acțiunea impusă de email-ul trimis.

În cazul  magazinelor online, campanii de email marketing ce își propun creșterea numărului de vânzări, aduc un indicator important  ROI (Return On Investment).Acesta raportul dintre cheltuielile cu campania de email marketing și veniturile obișnuinte exclusiv din această campanie.

Companiile folosesc acest instrument puternic de email marketing prin intermediul firmelor specializate sau folosind servicii gratuite.Noi recomandăm folosirea unei firme specializate care nu doar că poate măsura eficiența campaniei dar asigură și optimizarea rezultatelor în timp.

Cei mai cunoscuți furnizori de astfel de servicii de email marketing sunt Mailchimp, Constant Contact, AWeber  oferind mai mult sau mai puțin rapoartele indicatorilor prezentați.

Una din cele mai importante funcții pe care campania de email marketing trebuie să o aibă este personalizarea. Personalizarea dă într-o anumită măsură gradul de succes al unei campanii dar este mult mai greu de cuantificat.

Dacă v-a plăcut articolul,share,like sau  spuneți-vă părerea:).

 

Tags: , ,