Magazin Online – cum optimizezi pagina de produs

March 7, 2016 - 8 minutes read


cum optimizezi pagina de produs
Magazin Online – cum optimizezi pagina de produs

Cu toții am văzut în navigările noaste online pentru cumpărături pagini de produs,unele bune altele slabe. Din perspectiva cumpărătorului lucrurile sunt simple dar pentru administratorii de magazine online problema paginilor de produs este o nesfârșită poveste. Deci,cum optimizez pagina de produs?

Cea mai importantă pagină din tot magazinul online, pagina de produs trebuie să îi ofere posibilitatea cumpărătorului să afle toate informațiile posibile pe care mediul online le poate oferi.Când vă gândiți la optimizarea SEO a magazinului online pagina de produs este primul loc de unde începeți, și iată cam ce ar trebui să faceți:

1.Imaginile  – cel mai important element al paginii de produs.Imaginile trebuie să fie la o calitate foarte bună. Nu vom da aici detalii tehnice legate de pixeli, marimi s.a.m.d.Imaginea este motorul paginii de produs așa că trebuie să arate foarte bine.Un studiu a dezvăluit că imaginile mai mari pot crește vânzările cu până la 9%. Dar imaginile nu trebuie să fie doar mari ,ci să și ofere o calitate a detaliului cât mai bună pentru a oferi cumpărătorului toate informațiile de care are nevoie. Un alt lucru căruia i se dă mai puțină atenție este perspectiva fotografiilor. Cănd toate produsele sunt fotografiate din același unghi și la aceeași mărime, navigarea prin web site e mult mai fluentă .Experiența cumpărătorului în timpul navigării este una mai puțin agresivă.

2.Cuvinte Cheie  – bătălia cu competitorii. Când vă hotărâți să  postați noi produse, faceți-vă temele înainte. Întocmiți o lista cât mai lungă cu cuvintele cheie pe care ați vrea să le  folosiți.Analizați apoi căutările pentru fiecare cuvânt în parte să vedeți care sunt cele mai relevante după căutările pe Google, și astfel veți ajunge la o listă scurtă pe care trebuie să o folosiți. Nu creeați confuzie cupărătorului din titlul  articolelor.Titlul trebuie să fie cât se poate de concins dar în același timp să explice excat depre ce produs este vorba. Folosiți pe cât posibil cuvinte chei în titlul produsului,care de altfel trebuie să fie și titlul paginii de produs.

3.Descrierea. Dincolo de imagini vin cuvintele. Descrierea este un echilibru între un text foarte lung și informația minimă oferită în 2 rânduri.Când începeți să lucrați la descrierea fiecărui produs trebuie să aveți obligatoriu o listă a celor mai importante caracteristici: lungime,înalțime,grosime,materiale folosite,funcționalități, contraindicații,etc. Nu scrieți texte literare în descrieri, nimeni nu vrea să citească o poezie despre o pereche de blugi. Dacă nu știți cum arată o descriere bună urmăriți competiția cu siguranță cineva a facut-o deja.

4.Cât mai real. Cumpărătorii sunt interesați de părerile celor care au cumpărat deja. Nu încercați să postați păreri false mai devreme sau mai târziu  ele se vor întoarce impotriva voastră. Încurajați cumpărătorii care deja au achiziționat un produs să își spună părerea. Afișați și păreri mai puțin favorabile pentru că asta vă va conferi credibiliate și va crește încrederea în magazinul vostru.Astfel veți da paginilor de produs o latură mult mai socială și umană.

5.Echilibru. Nu e nimic rău ca o pagină de produs să aibă informații detaliate, dar nu exagerați. Nu adăugați informații care nu sunt neapărat necesare în procesul de cumpărare.Lista produselor legate de produsul principal ce face subiectul paginii trebui să fie concisă 3-4 produse legate direct.Nu aglomerați pagina produsului cu informații inutile,nu interesează pe nimeni dimensiunile unor produse care în general sunt standard, rechizite,componente hardware, (unde e cazul).

6.Reclama.Dacă folosiți reclame în magazinul online din anumite motive, nu o faceți pe pagina de produs. Cumpărătorul este distras de la scopul principal al paginii – cumpărare și cu siguranță veți pierde potențiali. Noi nu încurajam promovare în magazinele online decât în cazuri speciale și cu un scop foarte bine definit de un rezultat care să merite acest compromis.

7.Bonus.După ce a-ți făcut corect tot ceea ce trebuia să faceți legat de pagina de produs puteși să vă gândiți la ceva mai mult.Clipuri video cu demonstrații despre produs sunt foarte utile și în majoritatea cazurilor vizionate.Clipurile video cres șansele de a fi afișat pe o poziție mai bună în motoarele de căutare.Atenție clipul video trebuie să ruleze în așa fel încât vizitatorul să nu părăsească pagina produsului. Imaginile panoramice – 360 grade cu produsele sunt foarte apreciate de cumpărători.Aici încercăți să găsiți o soluție tehnică care să nu încetinească încărcarea paginii.

Concluzii

Pagina produsului este inima magazinului online.Este vitașă pentru succesul magazinului tradus până la urmă în vânzări.Dacă această pagină nu este optimizată SEO și nici din punct de vedere vizual pentru interacțiunea cu vizitatorul, deja ai pierdut cumpărători.Cu cât vă veți strădui mai mult ca pagina de produs să arate  mai bine cu atât mai mult se vor vedea rezultatele în vânzări.

Și pentru că vrem să fim imparțiali vă vom da exemplu de o pagină de produs foarte bine realizată . Aici

Dacă ne-a scăpat vreun detaliu dă-ne de știre:)

Tags: , ,