Trucuri Social Media pentru afaceri mici

July 21, 2016 - 9 minutes read

Social Media pentru afaceri miciDaca ai o afacere mica aflata la inceput sau e in plina dezvoltare ceea ce trebuie sa ia in vedere pentru a profita de avantajele social media este sa incepi mic. Social media pentru afacerile mici dar nu numai este o forma de promovare pe termen lung, dar rezultatele se vad destul de repede.

Sunt foarte multe retele de socializare si niciodata, se pare, ca nu e indeajuns sa fii prezent pe cateva doar. Inainte de a decide unde vrei sa fii prezent cel mai bine ar fi sa iti cantaresti bine resursele. Cand vorbim de resurse in domeniul social media ne referim la timp, in principal. Social media este o mare consumatoare de timp in primul rand. O alta resursa  importanta sunt oamenii. Trebuie sa decizi de la bun inceput daca iti aloci oameni din echipa care sa se ocupe de social media sau apelez la o agentie specializata. Pana la urma totul se rezuma la costuri si rezultate. Daca esti la inceput incearca sa faci social media “in casa” cu resurse proprii. La un moment dat cand tintele vor fi mai ambitioase ai nevoie de o agentie.

Cum sa incepi promovare afacerii tale pe social media?Ce retele de socializare  sa alegi? Ce fel de continut sa postezi si cat de des trebuie sa o faci? Merita efortul de a publica zilnic? Vom incerca mai jos sa raspundem acestor intrebari.

1. Audienta sau cui te adresezi

In social media, cum spuneam, timpul este resursa cea mai importanta. Nu ai timp sa publici pe cat de des ai vrea, asa ca trebuie sa gasesti acele canale care sa ajunga la  potentialii tai clienti. Iata mai jos un profil general al catorva retele de socializare:

Facebook– este peste tot si peste toti. Da este cea mai raspandita retea de socializare. In cazul in care afacerea ta nu se adreseaza exclusiv firmelor, facebook este prima optiune. Trebuie sa fii prezent!

Instagram – inceputa ca o retea pentru pasionatii de fotografiia  ajuns sa fie folosita de industria modei, restaurante si pub-uri, design interior, florarii, aranjamente florale si orice industrie ce poate comunica eficient prin fotografii. Utilizatorii sunt in majoritate femei , cam 60% cu varste pana in 45 ani.

LinkedIn – retea profesionala business to business. Aici veti gasi oameni dinamici aflati in campul muncii dar si afaceri ce se pot conecta la afacerea voastra. O retea foarte potrivita pentru B2B.

Pinterest – o retea mai putin raspandita in Romania  dar care incepe sa prinda din ce in ce mai mult. Aici gasiti viitoare mame sau viitoare sotii dar si pasionati de anumite hobby-uri cum sunt amenajarile interioare, ingrijirea animalelor de companie etc.

Twitter – retea pentru bloggeri, ziaristi si lideri de opinie in diverse domenii.

2. Unde esti prezent?

Tinta e sa alegi pentru inceput maxim 2 retele. Resursele nu iti vor permite mai mult cu siguranta. Sfatul nostru ar fi ca prima optiune sa fie Facebook iar  a doua sa se plieze pe specificul afacerii tale.Ca sa fim mai expliciti o sa dam cateva exemple o florarie : Facebook si Instagram. O firma de consultanta  Facebook si LinkedIn. Un atelier de reparatii calculatoare – Facebook si Twitter sau chiar si LinkedIn cu un mesaj usor adaptat.

3. Construieste un nume

Numele sau brandul sub care comunici este esential pentru afacerea ta si prezenta ei in social media. Natural  e sa comunici sub numele firmei dar nu intotdeauna este disponibil pe toate retele de socializare. Poti gasi oricand alternative care sa descrie produsul sau serviciul pe care vrei sa il promovezi. Ceea ce este importanta este ca pe toate retele sa comunici sub acelasi brand.

4. Strategia

Cu singuranta te pricepi destul de bine in mica ta afacere, oricum mult mai bine decat majoritatea. Deci ai aveam ceva cunostinte pe care ai dori sa le impartasesti cu  potentialii tai clienti. Cantitatea de informatie este destul de mare asa ca ai nevoie de o strategie (reguli de publicare) care sa faca mai usoara publicare pe social media a informatiilor pe care vrei sa le oferi publicului. Stabileste ce fel de informatii publici – informatii suplimentare despre produsul sau serviciul ce il oferi –foto sau video despre cum este realizat un anumit produs,informatii referitaoare la intretinere etc.Asigura-te ca imaginile tale contin si sigla firmei sau logo-ul.

5. Amestecul perfect

Publicare continutului pe social media trebuie sa fie facuta dupa un plan. Alternarea ofertelor si promotiilor cu informatii utile din bransa sau video-uri in care se explica folosirea unor produse este mult mai eficienta. Amestecul perfect de continut se realizeaza in timp pe masura ce raspunsul audientei este din ce in ce mai bun.

6. Socializeaza

Da, socializeaza, pentru ca retele sunt de socializare. Daca vrei ca cineva sa distribuie continutul tau, distribuie la randul tau continut conex cu afacerea ta. Raspunde intrebarilor si comenteaza postarile interesante. Ca sa devii cunoscut trebuie sa socializezi.

7. Distribuie

Ca parte din socializare, distribuirea continutului altor pagini sau website-uri ce au legatura cu afacerea ta nu numai ca va oferi celor ce iti urmaresc pagina si atfel de informatii utile dar poate fi o metoda foarte buna de a crea parteneriate solide .Distribuirea de continut e una din bazele solide ale social media.

8. Text, Foto ,Video, Live

Asa cum am mai spus trebuie sa folosesti toate tipurilede continut dar acestea trebuie adaptate industriei din care face parte afacerea ta. Alterneaza tipurile de continut pentru a nu deveni monoton si plictisitor. Trebuie sa gasesti echilibrul intre toate tipurile de postari iar rezultatul va veni cu siguranta.

9. Planifica

Lucrurile merg mai bine atunci cand ai un plan pus la punct. Postarea haotica nu da de obicei rezultate foarte bune. Pentru ca social media functioneaza pe principiul incercarilor repetate e bine sa ai un plan editorial pe care sa il imbunatatesti in permanenta. Astfel poti sa vezi ce tip de continut functioneaza mai bine, ce asteptari au cei care te  urmaresc. Ai aici idei despre cum se face un social media plan .

10. Perseverenta

Rezultatele din social media se vad de obicei in cateva luni. Nu abandonati planul initial. Este mai rau sa ai o pagina pe care nu ai publicat 4 luni decat sa nu o ai deloc. Oamenii  care iti urmaresc afacerea au asteptari, asa ca nu ii dezamagi. Daca cumva esti in vacanta si nu are cine sa intretina pagina de social media anunta asta, e mai civilizat asa. Fii perseverent si rezultatele vor aparea.

Cu siguranta sunt lucruri ce nu le-am enumerat mai sus dar pot aduce un plus de valoare campaniei de promovare a unei afaceri mici. Lasa un comentariu, vom aprecia si vom raspunde.

Tags: ,