Social media ONG-10 greșeli frecvente

February 4, 2016 - 7 minutes read

Lăsând la o parte micile afaceri și beneficiile pe care acestea le au de pe urma social media, organizațiile care profită cel mai mult de pe urma rețelelor de socializare ar trebui sa fie ONG-urile.Din păcate, lipsa de bani, sau de oameni de specialitate, duce la greșeli majore pe care ONG-urile le fac pe rețelele de socializare. Astfel ne-am hotărât sa scriem despre: Social media ONG-10 greșeli frecvente.Dacă aveți un ONG și vă regăsiți în cel puțin 5 dintre greșelile de mai jos , e timpul să schimbați ceva în strategia  online a organizației.

Social media ONG-10 greșeli frecventeSocial media ONG,10 greșeli frecvente

  1. Folosesc un logo orizontal ca avatar Cu puține excepții toate rețelele sociale necesită un logo pătrat. Așadar când vă hotărâți la identitatea vizuală a organizației nonprofit pe care o conduceți, luați în calcul acest aspect important. Nu afișați în nici un caz logo-uri tăiate la jumătate sau micșorate doar ca sa încapă în acel pătrat. Nu doar că arată neprofesionist total, dar și transmiteți un mesaj negativ despre organizației.
  2. Postează mai mult de un mesaj pe zi. Din punctul nostru de vedere, deși nu toată lumea împărtășește ideea , în cazul Facebook de exemplu, mai puțin e mai bun. Când postați de 2-3 ori pe zi, aveți toate șansele ca oamenii interesați  să înceapă să ignore mesajele și mult mai rău să le ascundă percepând fluxul dvs. de mesaje ca spam.
  3. Dacă folosiți Twitter,ceea ce am văzut foarte puțin la ONG-urile din România, urmărește să fii urmărit. Oamenii te urmăresc dacă, văd la rândul lor că sunt urmăriți de organizația ta pe Twitter. Dacă totuși nu doriți să primiți mii de mesaje zilnice pentru că urmăriți prea multe persoane odată, problema se poate rezolva organizându-vă listele de mesaje din Twitter.
  4. Nu aplică pentru You Tube Nonprofit Program. YouTube.com/nonprofits
  5. Nu adaugă butoane de social media pe website.Oamenii care susțin cauzele organizațiilor nonprofit vor să citească articole de pe website-ul organizației și mai ales să le distribuie.Lipsa butoanelor de social media nu doar că îi frustrează ci ridică semne de întrebare asupra credibilității organizației.
  6. Ignoră pagina de Company de pe LinkedIn. Dacă cel puțin un voluntar a menționat în pagina sa personală organizația dvs. atunci sunt toate șansele ca ONG-ul să aibă o pagina pe Linked In. Dacă nu există această pagină creați-o, folosiți-o și promovați-vă organizația. Prezența pe această rețea dă greutate imaginii ONG-ului, iar aici sunt o parte din potențialii finanțatori ai cauzelor susținute de ONG-ul dvs.
  7. Conținut plictisitor. Când planul editorial nu există, iar postările sunt doar de genul: Donează Acum!, Implică-te!, Alătura-te cauzei noastre!, Salvează ceva!, aveți toate șansele să plictisiți oamenii care vă urmăresc. Astfel de mesaje trebuiesc folosite cu grijă și în general ține de marketingul organizației ca ele să fie îmbrăcate într-o poveste. Altfel interacțiunea cu susținătorii va fi egală cu 0.
  8. Conținut irelevant.Din dorința de a fi mereu prezenți pe rețelele de socializare multe organizații redistribuie materiale ce au foarte puțină legătură sau chiar deloc cu cauzele pe care ele le susțin.Oamenii sunt interesați de cauzele ONG-ului nu de articole pe care oricum le pot găsi pe internet. Această greșeală este în strânsă legătură cu greșeala nr 2.
  9. Website-ul organizației nu are un blog activ.Rolul rețelelor de socializare este să transmită mesajele pe care organizația le face cunoscute prin website-ul oficial. Articolele de pe blog nu doar vor crește rank-ul website-ului organizației, dar vă ajută să fiți distribuiți pe rețelele de socializare.Publicarea constantă de articole originale despre cauzele pe care ONG-ul le susține aduce credibilitate, arată implicare și vă poziționează organizația ca lider de opinie în domeniul în care activează.
  10. Nu folosesc aplicații pentru pagina de Facebook. Donatorii sau susținătorii cauzelor nu au timp să dea 5-6 click-uri pentru a dona 5 sau 10 euro.Există aplicații care fac posibilă donația direct din pagina de Facebook, ceea ce scurtează foarte mult timpul alocat unui proces de donație. 

Concluzii

Un ONG ca orice alt tip de organizație trebuie să aibă un plan editorial clar de comunicare în social media. Mesajul trebuie să fie coerent și integrat pe toate rețelele de socializare, dar în același timp adaptat ca formă fiecărei rețele.

Dacă ne-au scăpat și alte greșeli frecvente am fi bucuroși să le aflăm și de asemenea părerea voastră despre articol.

 

Tags: , ,